Carregant Esdeveniments

« Tots els esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Optimització del reg en olivera en condicions mediterrànies. Requisits hídrics i eficiència del reg en olivera

31 de juliol, 2025

Optimització del reg en olivera en condicions mediterrànies. Requisits hídrics i eficiència del reg en olivera

Aquest seminari tècnic en format en línia té com a objectiu oferir eines pràctiques als agricultors per optimitzar el reg en cultius propis del clima mediterrani.

Organitzat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, l’Escola Agrària de Tàrrega i l’Oficina del Regant.

Aquesta edició se centra en el cultiu de l’olivera. Davant el context de canvi climàtic i escassetat de recursos hídrics, és imprescindible adaptar les estratègies de reg per garantir tant la sostenibilitat ambiental com la rendibilitat econòmica de les explotacions. Tot i ser un cultiu resilient, capaç de suportar períodes de sequera i tolerar el dèficit hídric, l’olivera ofereix un ampli marge d’adaptació a diferents estratègies hídriques, les quals poden contribuir a optimitzar la seva productivitat i qualitat del fruit.

Programa destacat:

  • Sessió a càrrec de Ramon Cuadros, director de l’Escola Agrària de Tàrrega.
  • Presentació tècnica amb Jordi Oliver (IRTA), sobre fenologia, demanda hídrica i estratègies de reg, incloent cas pràctic.
  • Espai de resolució de dubtes i debat.
Quan: Dijous 31 de juliol, de 17 a 18 h 
Formació en línia
Més informació i inscripcions: Aquí  

Per a més informació: Oficina del Regant. Escola Agrària de Tàrrega. Marta Maldonado: 973 310 715.